اشتباهات داور کره اي برد را از ايران گرفت
ورزش
شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, :: 9:37 :: نويسنده : مهدی فرخانی

 

کارشناس داوري کشورمان گفت: داور کره اي به اشتباه گل صحيح ايران را خطا اعلام کرد و يک پنالتي اشتباه به ضرر تيم ملي اعلام کرد.

علي خسروي در خصوص عملکرد لي مينهو داور کره اي ديدار کويت و ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: بلايي که چندي پيش اين داور سر سپاهان آورد در اين بازي سر تيم ملي آورد و قضاوت او يکي از دلايل عمده از دست دادن پيروزي توسط تيم ملي ايران بود.

وي در مورد دليل اين صحبتش اظهار داشت: پنالتي را مهاجم کويت از داور گرفت در حالي که اصلاً در آن صحنه خطاي پنالتي رخ نداد. گل دوم ايران هم که توسط رضا قوچان نژاد به ثمر رسيد به اشتباه توسط داور مردود اعلام شد.

به گزارش مهر، کارشناس داوري ايران اضافه کرد: من نمي گويم اين داور کره اي اشتباهاتش تعمدي بود اما او در تشخيص خطاها اکثراً دچار اشتباه مي شود. اين در شرايطي است که اين داور جزو داوران اليت آسيا و کانديداي قضاوت در جام جهاني است.

خسروي خاطرنشان کرد: افرادي که ادعا دارند با لابي در کميته داوران AFC براي داوران و ناظران ايران کارهاي مثبتي انجام مي دهند قدري هم از لابي هايشان براي استفاده از داوران بهتر در بازي هاي تيم ملي استفاده مي کردند.

وي با اشاره به ديدار حساس تيم ملي قطر و ايران در هفته هشتم از مرحله انتخابي جام جهاني تاکيد کرد: بازنده آن ديدار ممکن است حتي شانس حضور در بازي پلي آف را هم از دست بدهد به همين دليل از همين فردا مسئولان وزارت ورزش، مسئولان فدراسيون و اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال بايد لابي هاي خود را با مسئولان AFC براي انتخاب يک تيم داوري خوب جهت قضاوت آن ديدار مهم به کار ببندند تا اشتباهات داور همانند بازي با کويت به راحتي پيروزي را از تيم ملي نگيرد.

کارشناس داوري ايران تنها نيشيموراي ژاپني را شايسته قضاوت در آن بازي دانست و در پايان گفت: حتي مسئولان فوتبال ايران مي توانند از AFC درخواست کنند آن بازي مهم را يک داور اروپايي قضاوت کند تا تيم ملي بتواند در اين مسابقه حقش را بگيرد و اشتباهات داوري براي ايران در آن بازي مهم دردسرساز نشود. اين مساله نياز به يک جلسه اضطراري ميان مسئولان رده بالاي ورزش و فوتبال دارد تا در آن بازي مهم تيم ملي ايران از داوري ضربه نخورد.

اگر حرفهای اقای خسروی را قبول کنیم و ان را به بازیهای لیگ که خود ایشان هم تا یه مدت پیش داورش بود تعمیم دهیم بایستی به تیمهای لیگی هم چنین حقی را داد ماشالله اشتباهات براداران داور تو این چند مدت کم نبوده اقای خسروی بازی همین هست یه زمانی میشه بازی ایران و ازبکستان در ازبکستان که گل مسلم ازبکها نادیده گرفته شد. پس نبایستی تا زمانی که به نفعمان اشتباه سهوی میشه  در صدد بسیج برای حمایت تیم ملی شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 287305
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1